2012-10-27

Angelique
Tiny's
 
Min lördag har varit himla mysig måste jag säga. Jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet inne i New York! Hon har precis flyttat hit och jobbar som au pair i Upstate New York och frågade om jag ville träffas. Det blev först en tur till Sockerbit för att köpa godis, sen fika på Angelique i West Village, vidare över till Soho där det blev lite shopping, igenom Chinatown för att gå till Brooklyn Bridge fast då var vi så hungriga så vi bestämde oss för att hitta nånstans att äta lunch/middag och valet föll på restaurangen Tiny's i Tribeca som ägs av bland annat New York Rangers målvakt Henrik Lundqvist. Hur coolt? Tyvärr var han inte där idag, men han brukar enligt min kompis vara där rätt ofta så jag får väl gå tillbaka dit och äta igen ;) Efter det åkte vi upp till Times Square och drack kaffe innan jag var tvungen att åka hem för att jobba. Jag var sådär halvtaggad på kvällsjobb men kidsen skötte sig exemplariskt så det gick bra ändå. 

Igår (fredag) var lika mysig som idag - jag hade ju min engelskakurs på morgonen och efteråt var jag tvungen att få i mig lite koffein så jag drog med mig Rilana till Starbucks och drack kaffe samtidigt som jag började med min läxa som jag hade fått. När jag kom hem så hade min värdmamma precis kommit innanför dörren och sa att hon skulle köra A till hennes optiker, vilket jag egentligen skulle gjort men nu slapp jag ju det. Istället hämtade jag C vid bussen och han provade sin Halloween-kostym som han skulle ha på sitt Halloween-party igår kväll. Kvällen spenderades på Starbucks med Rilana och Akie och seriöst, jag har inte haft så kul sen Lena åkte härifrån. Massa tjöt om våra senaste crushes (ändrar man ens ordet när man använder det som plural? Googlade och hittade en fantastiskt rolig text om "crush" som ni kan läsa HÄR), nagellack och killar som äter trä (haha alltså jag dör bara jag tänker på det). Vi hade en fantastiskt trevlig kväll och jag tror som sagt inte att jag har skrattat så mycket sen min fina Lena åkte tillbaka till Tyskland. 

Förresten, jag antar att ni har hört att det ska bli orkan eller nåt här i helgen, och jag tänkte bara säga att min värdfamilj har förberett sig för detta sen igår och kommer fortsätta imorgon. Hittills har vi flyttat in alla flyttbara saker från trädgården, fyllt badkaret med vatten och laddat på ficklampor och telefoner. K sa oxå till mig att om det blir riktigt blåsigt så kommer hon inte låta någon sova på andra eller tredje våningen utan då campar vi på första våningen. Ni behöver alltså inte oroa er för att jag typ ska få ett träd i huvudet och dö, eller torka ut eller sådär. Bli inte heller för oroliga om jag inte uppdaterar på ett par dagar; det finns garanterat en naturlig förklaring till det. Nu ska jag sova, imorgon ska jag till Starbucks så tidigt som möjligt och plugga och på eftermiddagen blir det jobb. 

Kommentarer
Postat av: Sabina

Lite tråkiga nyheter, Henrik Lundqvist är i gbg och hälsar på släktingar och kanske kanske ska spela i frölunda de beror nog på hur lång lock outen blir tror jag. Och bara så du vet så kan du ju gömma dig väl nu när stormen slår till mot er :)

2012-10-28 @ 15:22:46
Postat av: Mr Jepp

Hej igen
Det var ett tag sedan sist. Har faktiskt hunnit med ytterligare ett US besök. Greensboro, NC igen, 9-19Sept. Sorry! men jag var Såå nära att fixa till ett dygns stopp i NY. T.o.m. ödet försökte fixa till det genom att ställa in flyget från NY till G. Det "löste sig" dock efter 2tim förhandling. I anslutning till denna 6dgrs business-trip, tog jag dock sem 3 dgr. Så innan hemresan blev det: En helg i G, och inkl. ett 2 natts stopp i The windy town, om vi nu ska hålla oss till att snacka blåst. Vi hade otrolig tur med vädret och fick, totalt sätt 4 helt fantastiska dygn. (Vi?, Jo fru Jepp anslöt faktiskt 1h efter att jag slutade jobba på fredagen! Kul att få ge henne en upplevelse istället för foton och prat, det fick bli vår födelsedagspresent i år). Chicago blev som lök på siiillen. Hancock tower (96 vån. billigare än observatory floor!) Andys Jazzclub(sönd. kvällar endast). Två olika turer med Seightseeing buss, Millenumparken!!!!, Navy pier, gav dock inte så mycket, bara en ny plats att beskåda the skyline ifrån), The magnificent mile (bara gå och titta längs med den), Willis tower (fd Sears) med ett besök i "the ledge" förståss!! Do it!!! Sedan gjorde vi ett enkelt men ett måste besök hos Portillos och köpte, måste upplevelsen, En "Chicago Dogg". Vi bodde på Hard Rock hotel, och allt vi gjorde låg inom promenadavstånd! Sedan gjorde vi något jag verkligen kan rekommendera, en 2½ tim, Guided Segway tour. Helt klart värt det. Vilken grej!!! Gör det om väder och pengar tillåter! För vädret var ju en av orsakerna till att allt detta blev möjligt och så fantastisk bra. Field museum med bl.a. deras T-rex, Sue, hade vi inte tid till. Segwayturen tog oss dock dit och ut till en pier med ett annat Astronomical observatory, men som sagt vädret, höll oss ute. Och slutligen, på tal om Mr Lundquist, Surfa snabbt(innan onsd.) in på TV4play och plocka fram avsnitt 2 av "Berg flyttar in", så får du bekanta dig med hans fru, en bil och deras Penthouse.
En ny säsong av "Allt för Sverige" drog igång igår, kanske kan ditt värdpar få ut en del det. Det mesta, 99.9% är ju på Engelska och ger en bra bild av Sverige på många fina sätt. Surströmming t.ex. ;-)
Kram från Jepparna.

2012-10-29 @ 07:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0