Oktober & november

Oktober och november kommer bjuda på en massa roligheter; resor, musikal och två väldigt amerikanska högtider.
 
19-21 oktober: Jag åker till Boston sent på fredag kväll/tidigt på lördag morgon och kommer hem igen på söndag morgon. Ser jättemycket fram emot detta!
31 oktober: Halloween!
6 november: Min värdfamilj åker på semester och ger mig ledigt i ungefär 5 dagar. Dessutom är det dagen då USA röstar om vem som ska bli landets nästa president. Ja, och så är det såklart min lilla tjejs födelsedag!
9-11 november: Jag flyger bort till Chicago för att hänga med Frederike i ett par dagar!
16 november: Twilight: Breaking Dawn part 2 har premiär!
18 november: Dags att se musikalen Once som jag fick biljetter till av mina värdföräldrar. 
22 november: Thanksgiving som antagligen kommer firas i Connecticut.
23 november: Black Friday - jag åker tillbaka till New York och trängs i butikerna tillsammans med tusentals andra new yorkers som hoppas på att göra riktiga fynd, butikerna sänker priserna rätt rejält vilket man ju aldrig tackar nej till.

Ja, lite så här kommer oktober och november månad se ut för mig. Jag klagar då verkligen inte, massa skoj saker händer ju! Just det, om någon har några tips på saker man inte får missa i Boston och Chicago så får ni gärna dela med er!

Nu ska jag sätta mig med min läxa som jag fick igår, förhoppningsvis blir jag klar rätt fort så att jag kan ta mig ut på en promenad i det fantastiska höstvädret (och så att jag kan åka till New York imorgon såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0