2012-09-28

Hjälp, vart tar dagarna vägen egentligen? På måndag, alltså om två dagar, är det för fasen oktober. Oktober! Dags för mig att skicka in mina papper om min hemflight och det lutar åt att det blir hemgång den 9 januari 2013. Så surrealestiskt. Men jag ser väldigt mycket fram emot det.

Hade det varit en vanlig helg den här veckan så hade jag sagt TGIF, men nu är det ingen vanlig helg då mina host parents ska iväg över helgen och jag är ensam hemma med kidsen och jobbar alltså från imorgon kl 12 till söndag kl 12 så det är verkligen ingen TGIF-fredag idag. Förhoppningsvis blir det inte alltför jobbigt dock, C har en playdate, A ville åka till Let's YO! och på kvällen ska vi på bio. Men jäklar alltså, det tar på krafterna att jobba 7 dagar i sträck (och nu låter jag väl sådär bortskämd, men helt ärligt så bryr jag mig inte om det för det ÄR tufft att jobba 7 dagar i rad). Eller vänta lite, det kommer bli mer än så - minst 12 dagar i sträck blir det. Jag är inte ledig förrän tidigast nästa lördag. Härligt... 

Som jag skrev i inlägget här under så åkte jag upp till ECC och anmälde mig till engelskakursen. Efter det hämtade jag hem hunden från groomern, även sånt ingår i mina arbetsuppgifter tydligen, och resten av eftermiddagen bestod av att bygga med lego och kappla, leta efter spindlar och hoppa studsmatta. Vi var alla tre på studsmattan idag och vi hade görkul verkligen! På kvällen bjöd jag, A och C på middag; K och B firar 15 år som gifta den här helgen (vilket är anledningen till att jag måste jobba) så A bestämde att vi skulle ta på oss våra finaste kläder (åååh, C var så söt i sin kostym!) och så gjorde jag svenska pannkakor till middag tillsammans med barnen medan K och B kollade på film. Till efterrätt blev det hembakad äpplepaj med vaniljsås importerad från Sverige, så kvällen fick änna ett svenskt tema. Mysigt var det, och uppskattningen jag fick från mina fantastiska värdföräldrar slår allt. Aldrig tidigare har jag fått höra så fina ord. Då känns det lite mer okej att jag spenderade nästan hela min fredagskväll på matlagning ;) Efteråt mötte jag upp Franzi en snabbis och nu är det minsann dags för mig att sova, jag är helt slut och helgen lär ju inte bli lugnare... Nu blev det ett sånt där långt inlägg igen. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Ber oxå om ursäkt om den bittra tonen som används här och där, men för det första så är jag långt ifrån taggad på att jobba en hel helg, för det andra så har jag (eller snarare min host dad) fått väldigt dåliga nyheter från Texas vilket såklart påverkar mig. Tyvärr kan jag inte skriva något om det här, men vissa av er förstår nog vad det handlar om ändå. Aja, dags för sängen, godnatt!

Kommentarer
Postat av: FIA

Först: Din engelskakurs gör mig glad!
Sedan: Korkade amerikaner, du, det finns många korkade här oxå, men skillnaden är, tror jag, att det är mkt snack o lite verkstad. Vi svenskar är lite mer försiktiga innan vi uttalar oss.
Helgens mål: Hitta kraft i de små stunderna, så kommer du orka hela vägen och fixa detta galant :-) kram kram FIA

2012-09-29 @ 13:51:43
Postat av: Erica

Det är bra att Du kommer hem den 9! Det är då bebisen är beräknad, och Du har ju övat nu så det är bara att komma direkt ;)

Svar: Ja, det var ju det jag tänkte oxå lixom... Så du tänker ge mig 1400 i veckan för att passa min lilla kusin? Sure thing ;)
Emma

2012-09-29 @ 20:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0